Thursday, March 3, 2011
Create A Online Wrestling Belt
certainly now go around with leaders of the neo-gothic and quoting Demeulemeester Edgar Allan Poe each belch. E 'matured since the days of the ballads naive of Youth Novels, Lykke Li. Or at least that tells those who ask if it is matured by the time of the ballads naive of Youth Novels. Obvious truth in fact. He describes himself as introspective and noir, it tells more aware and conscious.
Wounded Rhymes is an album that has the taste of Scandinavia, is played by a Scandinavian, is manufactured by a Scandinavian, but is recorded in Los Angeles, where the young Li has stalked the shadows of Joni Mitchell and Neil Young, waited in vain for a chance meeting with David Lynch and spent afternoons watching the grotesque and visionary cult films of Jodorowsky, The Holy Montain. Now even
la svedese dei nostri cuori, non Robyn, l’altra, ha il suo bel LP dove mostrarsi incazzata e cupa, e di certo non stiamo qui a darle torto, inibiti come siamo dalle inquietanti percussioni di Bjorn Yttling, il produttore; quello di mezzo dei Peter, Bjorn & John; quelli di Young Folks, loro.
Naturalmente Lykke Li potrà anche elencare tutte le più alte ispirazioni alle quali ha tenuto fede per questo suo secondo lavoro, ma il nostro orecchio lo percepisce in assoluto come l’album post-Salem, post- witch wave in cui il synth-rumorismo della band del Michigan è stato sostituito da un’overdose in drum machine, a tal punto che nel brano di chiusura Sylent My Song, il ridondare della parola “sylent” quasi suggerisce un accostamente fonico con la parola “Salem”. Roba da maniaci dell’occulto.
Psichedelismo noir e atmosfere da conifere lapponi infestate da troll e renne o altri esseri immaginari, momenti di compenetrazione naturalistica e nostalgie random.
Un clima così nordico da essere quasi polare, come se in Love Out Of Lust Lykke cantasse seguita dall’eco prodotto nella cupola di un igloo o come se I Follow Rivers fosse accompagnata da uno xilofono composto da stalattiti di ghiaccio.
Quella giusta dose di minimalismo da straccioni intellettuali e la fermezza di poter seguire lungo tutta la tracklist un unico filo conduttore, che leviga ogni singolo brano e lo modella come un anello di una catena più lunga. Poche concessions outside the common register, Bjorn makes the stick more than the Swedish and gives a hint of syncopated blues, Get Some, or opening, You Knows No Pain, offers to play with a keyboard that reminds us a bit 'the psychedelic rock of Iron Butterfly and the solemn In A Gadda Da Vida (the song that makes Bart Simpson singing in church to the citizens of Springfield by the collapse of venerable suonatrice organ, in the episode "Bart sells his soul", so to speak ).
If after the last song you will be turned into big man with the blond beard, excessive sweating and sweater with embroidered snowflakes, it's because you will Lykke really overwhelmed.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment